2024.04.20, Szombat

Míg a lakásépítési ágazat gyengélkedik, a Terrán tetőcserepeket veszik, mint a cukrot

2016.03.09. 16:15

A kereskedők többsége szerint a magyar vásárlók, ha tehetik, inkább hazai gyártót választanak – derül ki a GfK legfrissebb építőipari kutatásából

Hirdetés

2016. március 9., Bóly, Budapest – Rekord árbevétellel büszkélkedhet Magyarország egyik legkeresettebb betoncserép gyártója 2015-ben. Amíg a tavalyi évben kiadott lakhatási engedélyek száma 9%-ot csökkent az egyébként sem magas 2014-hez képest, és évente csak 7-8 ezer új lakás épül országszerte, addig a Terrán Tetőcserép Gyártó Kft. 25%-kal több cserepet értékesített. A cégcsoport 2015-ben 8,1 milliárd forint rekord árbevételt ért el, 20%-kal többet az előző évhez képest. Az öt leányvállalatból álló csoport hamarosan megépíti második külföldi gyárát a Kolozsvártól 40 km-re fekvő Aranyosgyéresen, a próbagyártást követően a termelés 2017-ben indulhat el. A termelőgyár mellett egy új logisztikai központot is létrehoznak, a teljes beruházás költségei várhatóan megközelítik a 3 millió eurót. A bólyi családi kisvállalkozásból nemzetközivé nőtt vállalat az elkövetkező években itthon és a környező országokban is piacvezető szerepre tör, a CSOK-tól a piac jelentős élénkülését várják, de növekedésük zálogát továbbra is a világszínvonalú gyártási technológiájukban és a kiváló minőségben látják.

 

A cégcsoport árbevétele, eredménye évről-évre számottevően növekszik, a hazai mellett a környező országok piaca is folyamatosan bővül, a külföldi növekedés tavaly meghaladta a 20%-ot, a volt jugoszláv tagállamok árbevétele ismét átlagon felüli volt, kimagaslottak még az erdélyi eredmények. „Erdélyben 2005-ben kezdtük el a Terrán termékek értékesítését, és a termelő üzem megépítése már a kezdetektől napirenden volt. A lehetséges helyszín kiválasztásánál két fő szempontot vettünk figyelembe; az egyik a földrajzi elhelyezkedés, a másik a gyártáshoz szükséges alapanyag közelsége, Aranyosgyéres mindkét szempontnak kitűnően megfelel.” – avat be a részletekbe Gódi Attila ügyvezető igazgató. A várhatóan áprilisban induló munkálatok fontos részét képezi a két magyarországi, és a szlovákiai gyárakkal azonos világszínvonalú gyártási technológia kialakítása. „A GfK februári kutatása szerint a magyar kereskedők megbíznak a hazai tetőcserép márkákban, és többségük szerint a vásárlók, ha tehetik, a külföldivel szemben inkább a magyar gyártók termékeit választják a lakóházaikhoz, ingatlanjaikhoz. Én ezt komoly szakmai sikernek értékelem, hiszek abban, hogy a fogyasztói bizalom ilyen szintű megszerzéséhez a Terrán nagymértékben járult hozzá, külföldi piacainkon is hasonló célokat tűztünk ki, ott is szeretnénk a magyar márkákba vetett bizalmat tovább erősíteni.” – mondta Gódi Attila.

 

GfK kutatás

A budapesti sajtóeseményen Bacher János, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója ismertette egy 2016. februári kutatás eredményeit, amit a hazai tetőcserép értékesítésével foglalkozó vállalkozások körében végeztek. A válaszadók körében a TERRÁN ismertsége igen magas, a márka spontán ismertsége 66%, a támogatott ismertsége pedig 97%-os.

2015-ben a megkérdezett kereskedők legnagyobb része (22%-a) a TERRÁN márkából adta el a legtöbbet négyzetméterben mérve Magyarországon, illetve legnagyobb részüknek (22%) a TERRÁN márka belföldi értékesítéséből származott a legnagyobb forgalma.

A kereskedők egy-egy termék ajánlásánál legfontosabbnak az ár-érték arányt tekintik, eszerint a TERRÁN márkát az egyik legjobbnak ítélték, a 10-es skálán 8-as értékelést kapott a brand.

 

 

 

Életre Szóló Garancia

A Terrán 2015-ben a hazai beton tetőcserépgyártók közül elsőként 30-ról 50 évre emelte termékei garanciális idejét, amit Életre Szóló Garanciával egészít ki a vállalat. Az Életre Szóló Garanciához az juthat, aki teljes TERRÁN tetőrendszert vásárol, és annak magas színvonalú kivitelezését Terrán Tetőspecialistára bízza.

 

Az Életre Szóló Garanciával a Terrán garanciális koncepciójának újabb mérföldkövéhez érkezett, amivel arról szeretnék biztosítani a vásárlókat, hogy megbízhatnak a cég magas gyártástechnológiai színvonalában, mérnökeik szaktudásában, hiszen immár közel 100 éves betonipari tapasztalatuk van. Az iparág hírnevéért és a vásárlóikért egyaránt felelősen gondolkodó vállalat fontosnak tartja, hogy hosszabb garanciát adhassanak azoknak az építkezőknek, akik áldoznak a minőségi termékekre, akik otthonaik védelmében szem előtt tartják a magas termék és kivitelezési színvonalat.

Az országban jelenleg szakemberhiány van ácsokból és tetőfedőkből, amit a CSOK akár még fokozhat is. A Terrán Tetőspecialista programmal segítséget tudnak adni a szakemberkeresésben a vásárlóknak, akik sok esetben nem tudják, hol találnak megfelelő szakembereket. A Terrán az Életre Szóló Garanciával az építtetőknek azt biztosítja, hogy életük során nem lesz gondjuk a tetőjükkel, hiszen magas minőséget, magas szakmai beltartalmat vásárolnak.

 

###

 

Cégösszefoglaló

Egy sikeres családi vállalkozás: Terrán Tetőcserép Gyártó Kft. (www.terranteto.hu)

Terrán Tetőcserép Gyártó Kft.

Mészáros Kálmán a mai Szlovákia területén lévő Negyeden 1920-ban kezdett el betonalapú cserépgyártással foglalkozni, a család 1947-ben a dél-baranyai, régi iparos hagyományokkal rendelkező, mára várossá fejlődött Bólyon telepedett le. Itt fia, Mészáros Vilmos vitte tovább a családi tevékenységet. 1997-ben lépett be a vállalkozásba a család harmadik generációja, ezzel egy időben indult el a gyors technológiai fejlődés is, mára a Terrán Kft. komplett tetőfedési rendszereivel és kiváló minőségű termékeivel Európa egyik legmodernebb betoncserép gyártójává nőtte ki magát. A családi tradíciókra épülő cégnél alapvető követelmény a kutató-fejlesztő munka és a magas minőség iránti elkötelezettség. A vállalat Magyarországon kettő (Bólyon, Kunszentmiklóson), Szlovákiában egy gyárat működtet, a cégcsoport 2015-ös árbevétele 8,1 milliárd forint, az alkalmazottak száma 208 fő, Horvátországban, Romániában (Erdély), Szlovákiában és Szerbiában vannak leányvállalataik. A cég számos elismerést is magáénak tudhat: 2003 tavaszán Construma Nagydíj, 2015-ben újra Construma díjat nyertek, 2005-ben BNV Nagydíj, 2010-ben Business Superbrands, 2013-ban Magyar Termék Nagydíj és MagyarBrands díj – ez utóbbit 2014-ben és 2015-ben ismét elnyerték, ezen kívül 2014-es év legsikeresebb üzleti márkája lett a TERRÁN.

Forrás: http://magyarepitok.hu/

Gazdasággodiattilaterranteto